Lite mer om mig :)

Tack för alla positiva kommentarer!!
Tänkte jag skulle berätta lite mer om mig och mitt hästande :)


Jag började på ridskola när jag var 5 år gammal, när jag var 7 fick jag min första medryttar ponny. En envis liten russflicka, som jag hade väldigt mycket roligt tillsammans med. När jag var 12 år träffade jag Matilda. Jag började hjälpa henne med hästarna, mockning, pyssling, putsning och allt sådant där. Jag lärde mig massor! När det var dags för gymnasiet velade jag ganska länge, skulle jag välja en "vanlig" linje eller naturbruk med inriktning häst.

Tillslut blev det Uddetorp i skara. Det var 3 VÄLDIGT lärorika år, med både teori och praktik. Det var även där jag avlade hästskötarexamen.

Jag har jobbat som hästskötare inom både ridsport och travet. Men det är hoppningen som ligger mig varmast om hjärtat.



Sen är det ganska många som har frågat om min häst. Så får berätta lite om honom också.

Jag köpte honom september 08, han inköptes som skogsmulle/hobbyhäst.

Så det blev A, han är en halvblodskorsning som är tränad i westernridning och som jag har och rider tornerspel på. Har hoppat litegrann med honom och han tycker det är riktigt roligt.

En riktig pärla som gör precis allt för sin matte :)





Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Så bra, kommer hålla utkik i din blogg efter fler tips ;)



Tornspel! GUUUUUUD så kul det verkar vara! Jag bor väldigt nära Glimmingehus (Österlen, Skåne om du vet vart det ligger?) och där brukar de vara tornspel varje år som jag gläderligen kollar in :)



Ha de gott

2010-04-15 @ 08:58:28
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad kul att få läsa mer om er!

2010-04-15 @ 09:27:41
URL: http://sallberglina.zoomin.se
Postat av: Martina

Va kul att du rider tornespel , kan du inte berätta mera om de? :D

Jag rider också de eller jag tränar de kan man säga , men jag vill bli riddare :)

2010-04-16 @ 15:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0