Bra att ha saker :)

Här kommer lite saker som jag alltid har med i mitt "hästskötar-kit" Alltså bara saker till hästen, inga putssaker eller liknande.

 

En vanlig tvättsvamp är ett måste, används såklart till att tvätta hästen med men kan även vara bra om man vill stryka på lite pälsglans eller torka damm.

 

 

Jag tycker att en mjuk gummiskrapa är det bästa när hästen är lerig, kommer åt bättre än en tex. piggborste.



En handduk kan alltid vara bra att ha!


Hovolja för att snygga till tassarna, se bara till att det får torka innan hästen traskar iväg, så det inte fastnar smuts.




En hovkrats såklart :)


En sax för att fixa till man, svans, kronrand och hovskägg.


En mjuk borste för att få bort allt damm.


 

 

En mindre borste till man och svans.

 

En rotborste, jag gillar dom i "vanlig plast" bäst.




Hästschampo.



Och sist men inte minst, pälsglansen.


Har man med sig det här klarar man det mesta ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Strålande ju!

Du får skriva ett meetinkit sen haha med linimelt och hela tjosan. Kul va? ;)

Sovit gott?

2010-04-12 @ 08:08:17
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Cissi

Kul med lite "groom" tips.

Jag skulle gärna lisa lite "knopp tips"

Alltså hur man steg för steg gör knoppar.

Gärna ända från ryckning och urtunning. Tre års testen börjar närma sig och jag har dålig vana. :)

Ha en bra dag!!

2010-04-12 @ 09:30:48
URL: http://kemoff.zoomin.se
Postat av: Anonym

Hej, kul att läsa skötseltips! Fortsätt gärna! =)

2010-04-12 @ 19:15:14
Postat av: Annica

Hur klarar man sig utan ryktborste och skrapa. Det är nog de borstar jag använder flitigast. :)

2010-04-16 @ 17:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0